Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(12)
Form of Work
Książki
(12)
Status
only on-site
(6)
unknown
(3)
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia
(10)
Author
Pilch Tadeusz
(2)
Śnieciński Józef Marek
(2)
Bartnicka Kalina
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kozielecki Józef (1936- )
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lepalczyk Irena. (1916-2003)
(1)
Mika Stanisław (1931- )
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szybiak Irena
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(8)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Subject
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Młodzież
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Subkultura
(1)
Wychowanie
(1)
Święta
(1)
Subject: time
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Genre/Form
Encyklopedia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Antologie
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
12 results Filter
Book
In basket
Jest to właściwie słownik pedagogiki społecznej, który prezentuje w sposób encyklopedyczny podstawowe wiadomości na ten temat. Powstał dzięki zbiorowemu wysiłkowi wielu ludzi, zajmujących się zagadnieniami pedagogiki społecznej, pracujących na wielu uczelniach pedagogicznych w całym kraju. Książka skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii i nauk społecznych oraz pracowników instytucji i placówek opiekuńczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia społeczna dla nauczycieli / Stanisław Mika. - Warszawa : "Żak", 1998. - 256, [1] s. ; 21 cm.
Spróbujmy dokonać opisu jednego dnia pracy nauczyciela. Oczywiście będzie to opis tylko z pewnego punktu widzenia. W ciągu dnia pracy nauczyciel ma wielokrotnie do czynienia z poszczególnymi uczniami. Na lekcjach Jasiowi czy Zosi wyjaśnia niektóre fragmenty materiału programowego, które nie w pełni rozumieją. Kontroluje, czy odrobili prace domowe, niekiedy musi ich uspokajać, gdy ich zachowanie odbiega od przyjętych norm, co również zdarza się poza lekcjami, kiedy to na przykład w czasie przerwy uczniowie za bardzo się rozbrykają, a nauczyciel pełniący dyżur musi interweniować, by przetrwać niepożądane zachowania...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Nowy słownik pedagogiczny / Wincenty Okoń. - Warszawa : Żak, 1996. - 336 s. ; 24 cm.
Form of Work
Subject
Genre/Form
"Nowy słownik pedagogiczny" opiera się w dużym stopniu, na poprzednich edycjach "Słownika pedagogicznego", lecz od wydania z 1975 roku różni się tak dalece, że można go uważać za pozycję oryginalną. W porównaniu do pierwowzoru słownik wzbogacił się o setki nowych haseł, ubyło mu sporo haseł dawnych, nastąpiło poszerzenie, odnowienie tych partii tekstu, które tego wymagały. Słownik nie jest natomiast nowy przez przyjęcie jakiejś innej niż dotąd konwencji. Skądinąd bardzo by się przydało, ale takie zadanie trzeba z konieczności pozostawić nieco młodszym leksykografom, jeśli się tacy u nas znajdą. Trzeba też, mimo wszystko, trzymać się hipotezy, że rozwój jakiejś dyscypliny naukowej pozostaje w istotnym zwiążku z rozwojem jej leksykografii. (Fragment przedmowy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie / pod red. Tadeusza Pilcha i Ireny Lepalczyk. - Wyd. 2 rozsz. i popr. - Warszawa : Żak, 1995. - 475 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks
Jest to obszerny podręcznik akademicki poświęcony wszystkim zagadnieniom składającym się na pojęcie pedagogiki społecznej. Poszczególne rozdziały opracowane zostały przez specjalistów z różnych dziedzin - profesorów kilku polskich uczelni. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w 1993 r. w niewielkim nakładzie. Teraz oddajemy do rąk czytelników wydanie znacznie rozszerzone, a przede wszystkim poprawione i uzupełnione.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Praca ta jest źródłem podstawowych informacji o pedagogice resocjalizacyjnej, jej problemach dawnych i nowych wyzwaniach, patologii społecznej i dewiacji w świetle badań najnowszych, a przede wszystkim inspiracją do podejmowania własnych studiów oraz zachętą do przeciwdziałania złu przez promocję dobra.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest pełnym obrazem tego co dzieje się aktualnie w środowiskach młodzieżowych w Polsce. Sytuacja przedstawiona jest z pokazaniem podłoża z którego wyrosła, zarówno na gruncie krajowym jak i międzynarodowym. Książka nie jest tylko rejestracją faktów, ale również sugestią rozwiązywania skomplikowanych spraw tego zjawiska. Pasjonująca lektura dla czytelnika w każdym wieku i na różnym poziomie intelektualnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Przemoc, przymus, agresja, nękanie, wykluczanie, mobbing, bullying, prześladowanie, dyskryminacja, opresja to terminy znane nam z rzeczywistości społecznej, niestety także szkolnej. Autorki tej pracy jako specjalistki analizujące społeczność uczniów gimnazjów obiektywnie referują skalę problemu, opierając się na swoich doświadczeniach badawczych. Jak przedstawiają, źródła opresji szkolnej tkwią nie tylko w „zachowaniach aktorów szkolnej sceny, ale także w centralizmie oświatowym, nadaktywności reorganizacyjnej i hiperlegalizmie. Na poziomie szkoły skutkuje to biurokratyzacją jej działań i brakiem wizji jej rozwoju; brakuje wielkiego celu, który szkoła ma realizować”. Jak wyjść z trudnej sytuacji? Autorki pracy szukają odpowiedzi w poglądach i przemyśleniach klasyków – Jacka Woronieckiego i Juliusza Payota, stawiając tezę, „iż sprzyjający grunt dla opresji na różnych poziomach stanowią niedomagania w sprawowaniu władzy i nieuwzględnianie sprawy kształtowania charakteru”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 82-1/-2 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Koncepcja behawiorystyczna, czyli człowiek zewnątrzsterowany Koncepcja psychodynamiczna, czyli człowiek niedoskonały Koncepcja poznawcza, czyli człowiek samodzielny Koncepcja humanistyczna, czyli dążenie do samorealizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again